Fotorelacja z warsztatów muzycznych
- Szczegóły
Fotorelacja z warsztatów "Nasza muzyka - czyli bębny i inne instrumenty".
Było głośno i rytmicznie.
Dzięki, że byliście :)
Kolejne warsztaty w ramach Budżetu Obywatelskiego
- Szczegóły
Fundacja „Inaczej” zaprasza dzieci i rodziców (ze Świdnika)
na warsztaty muzyczne:
„Nasza muzyka czyli bębny i inne instrumenty”
Będziemy uczyć się grać na oryginalnych, ręcznie robionych instrumentach
Ciekawie spędzimy czas z rękodzielnikiem i twórcą muzyki orientalnej
Spotkanie odbędzie się
01.07.2017 r. (sobota) od godziny 10
Zapisy pod numerem telefonu: 880 44 99 36
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych
„Bajki – pomagajki i inne okołoliterackie historie …”
- Szczegóły
Fundacja „Inaczej” zaprasza rodziców (ze Świdnika)
na bezpłatne warsztaty
„Bajki – pomagajki i inne okołoliterackie historie, czyli biblioterapia jako wsparcie w rozwoju emocjonalnym dzieci”
Będziemy rozmawiać o:
- BAJKA - NAJLEPSZA FORMA LITERATURY DZIECIĘCEJ
- JAK PRZEZ LITERATURĘ POMAGASZ UCZYĆ SIĘ DZIECKU
- ZABAWY W SŁOWA I HISTORIE
Spotkanie odbędzie się 24.06.2017 r. (sobota) 9.00 – 14.00 w Spółdzielczym Domu Kultury w Świdniku, ul. Kruczkowskiego 6A
Zapisy pod numerem telefonu 880 44 99 36.
Liczba miejsc ograniczona.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych
Gotowość dziecka do nauki czytania
- Szczegóły
Jak rozpoznać czy nasz przedszkolak jest gotowy do nauki czytania?
Dojrzałość a gotowość do uczenia się
- Dojrzałość szkolna jest to poziom rozwoju dziecka w sferze umysłowej, fizycznej, emocjonalnej, społeczno – moralnej
- Gotowość do uczenia umożliwia przystosowanie dziecka do wymagań szkoły, czyniąc je podatnym i wrażliwym na nauczanie i wychowanie oraz zapewnia odniesienie sukcesu w nauce szkolnej
Nie ma dojrzałości bez gotowości.
Gotowość do uczenia się odnosi się do takiego stadium rozwoju dziecka, w którym może się ono uczyć czegoś nowego z łatwością i bez negatywnego napięcia emocjonalnego oraz osiągnąć sukces, ponieważ wysiłki nauczyciela dają zadowalające rezultaty. Jest to kolejny ważny etap rozwoju dziecka, który osiąga poprzez odpowiednia stymulację wychowawczą, przeszkloną, społeczną.
Łatwość + brak napięcia = sukces emocjonalnego
Cechy dziecka wykazującego gotowość do czytania:
- rozumie pojęcie czytania
- odróżnia znaki, które są literami, wyrazami od innych znaków np. graficznych zawartych w tekście
- zna kierunek czytania w swoim języku
- chce aby często mu czytano
- ma prawidłowo rozwinięte podstawowe procesy umysłowe
- posiada bogate słownictwo
Warunki gotowości do nauki czytania:
- Gotowość psychomotoryczna – „wiem jak”
Ukształtowanie się u dziecka umiejętności i sprawności, które decydują o sprawnym kojarzeniu znaków graficznych i fonicznych. (kojarzenie obrazu z dźwiękiem)- kojarzenie znaków z dźwiękiem według określonej zasady
- prawidłowa wymowa
- koordynacja wzrokowo- słuchowo-ruchowa
- rozpoznaje różne znaki, symbole graficzne (kropki, kreski), wskazywanie różnic i podobieństw
- umie koncentrować się przez dłuższy czas
- prawidłowy poziom percepcji wzrokowej i słuchowej
- odpowiednia pojemność pamięci operacyjnej
Ta gotowość psychomotoryczna stanowi warunek opanowania techniki czytania
- Gotowość słownikowo – pojęciowa – „mam możliwość”
Opanowanie umiejętności różnorodnego operowania już posiadanym doświadczeniem psychologicznym i lingwistycznym:- podejmuje próby interpretowania treści przenośni, przysłów
- wyjaśnia etymologię znaczenia pojęć
- swobodnie operuje posiadanym słownictwem Umiejętność abstrahowania, klasyfikowania i uogólniania i wnioskowania
Ta gotowość pojęciowo- słownikowa stanowi warunek rozumienia czytanego tekstu.
- Gotowość emocjonalno – motywacyjna – „chcę”
Ukształtowanie u dziecka rozumienia użyteczności umiejętności czytania, ukształtowanie pozytywnego stosunku do książki i wzbudzenie zainteresowania, motywacji do nauki czyania- wyróżnia formalne cechy tekstu
- wskazuje różnice między czytaniem a mówieniem
- ma pozytywne nastawienie wobec własnej aktywności
- dąży do rozumienia istoty czytania
- odróżnia ilustracje, od liter i wyrazów
Wspieranie procesu czytania i pisania
- Szczegóły
Fundacja „Inaczej” zaprasza rodziców (ze Świdnika)
na bezpłatne warsztaty
„Wspieranie procesu czytania i pisania”
Rodzicu – jak możesz pomóc dziecku?
Będziemy rozmawiać o:
- CZYNNIKACH WARUNKUJĄCYCH PROCES PISANIA I CZYTANIA
- DOJRZŁOŚCI SZKOLNEJ
- METODACH PRACY Z DZIECKIEM
Spotkanie odbędzie się 20.05.2017 r. (sobota) 9.00 – 14.00
w Spółdzielczym Domu Kultury w Świdniku, ul. Kruczkowskiego 6A
Zapisy pod numerem telefonu 880 44 99 36.
Liczba miejsc ograniczona.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Rodzinne warsztaty wielkanocne
- Szczegóły
Fundacja „Inaczej” zaprasza dzieci i rodziców na warsztaty:
„Rodzinne warsztaty wielkanocne”
Wykonanie kart i ozdób świątecznych
Spotkanie odbędzie się 8.04.2017 r. (sobota) w godzinach 9.00 – 14.00 Klub Favilla
ul. Aleja Lotników Polskich 11, Świdnik
Zapisy i informacje pod nr tel. 880 44 99 36 po godzinie 13.30
Liczba miejsc ograniczona.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Integracja sensoryczna i techniki wyciszające
- Szczegóły
Fundacja „Inaczej” zaprasza rodziców ze Świdnika na warsztaty :
INTEGRACJA SENSORYCZNA I TECHNIKI WYCISZAJĄCE
czyli
- czym jest integracja sensoryczna
- zmysły w procesie integracji sensorycznej
- dysfunkcje zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- techniki wyciszające
Zapraszamy 25 marzec 2017 godzina 9-14
Lokalizacja:
ŚWIETLIK CENTRUM ZABAWY DLA DZIECI, Świdnik, ul. Spadochroniarzy 16 A
Zapisy i informacje pod nr tel. 793 405 704
Kilka zdjęć z naszych warsztatów
- Szczegóły
W lutym odbyły się pierwsze warsztaty w ramach Świdnickiego Budżetu Obywatelskiego „Jak żyć w zgodzie z rodziną. Metody skutecznego porozumiewania się”.
Naszym uczestnikom dziękujemy za zainteresowanie. Mamy nadzieję, że umiejętności nabyte podczas warsztatów przydadzą się w życiu codziennym (szczególnie w pracy z dziećmi : ))
Strona 2 z 3