• czysty

    czysty

Kończy się realizacja projektu „Na dobry początek”. Dzięki podjętym działaniom udało się objąć opieką i pomocą ponad 80 dzieci z Gminy Świdnik.


W ciągu minionego roku wielu rodziców potwierdziło, że w Świdniku brakowało takiego miejsca, gdzie możliwa byłaby kompleksowa diagnoza i zajęcia dla dzieci oraz instruktaże do pracy w domu dla rodziców. Objęcie diagnozą i terapią dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym realnie wpłynęło na poprawę funkcjonowania, osiągnięcia w szkole, zmianę zachowania, zadowolenie z siebie, a przez to budowanie poczucia własnej wartości i bycie szczęśliwymi dziećmi. Rodzicom pozwoliło lepiej zrozumieć swoje dzieci i ich problemy, jak również dało możliwość nauczenia się jak pomagać i pracować z dzieckiem w domu, co wpłynęło na budowanie pozytywnych relacji w rodzinie oraz rodzinnego szczęścia, a w konsekwencji szczęśliwego społeczeństwa.

Dziękujemy wszystkim za współpracę!

balans

Dalej pracujemy nad całą motoryką : )

Prawidłowe opanowanie umiejętności szkolnych tj. pisania, wycinania, wydzierania, malowania, uzależnione jest nie tylko od sprawności ręki, ale od ogólnej sprawności ruchowej.

Oto przykładowe ćwiczenia usprawniających motorykę duża i małą, które stosujemy na zajęciach:

  1. Zabawy i ćwiczenia stymulujące układ dotykowy, proprioceptywny oraz somatognozję.
  • rolowanie, zawijanie w koc, matę z jednoczesnym uciskiem
  • masaż duża piłką (także z kolcami, masażerami) – ugniatanie całego ciała
  • przejażdżki na kocu po podłodze, czołganie się
  • chodzenie po linii stopa za stopą w przód i w tył, stanie na jednej nodze, podskoki na jednej i dwóch nogach
  • chodzenie bosymi stopami po różnych fakturach (kolcach, miękkich, trawnych, zimnych)
  • tupanie nogami, chodzenie na pietach, palcach, bokach; stukanie rękoma o podłogę, kolana, wystukiwanie palcami rytmu; łączenie palców i kciuka (pojedynczo potem razem)

Paul Dennison (amerykański pedagog) na podstawie doświadczeń, które zdobył w walce z własną dysleksją i wadą wzroku oraz w pracy z dziećmi i z ludźmi, którzy doznali uszkodzeń mózgu w różnych wypadkach, opracował metodę mającą na celu zintegrowanie pracy mózgu. Odkrył on proste ruchy, które mają bezpośrednio wpływ na stymulację mózgu. Np. skuteczność uczenia się zależy, jak wiadomo, od współpracy prawej i lewej półkuli mózgowej. Jeśli jakieś części naszego umysłu są „wyłączone”, pojawiają się trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu, rozumieniu, zapamiętywaniu i uczeniu się.

Kinezjologia edukacyjna staje się coraz bardziej popularna w terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania. Metoda ta sprawdza się w pracy z dziećmi ze zdiagnozowaną dysleksją, dysortografią i innymi problemami szkolnymi oraz dysfunkcjami wynikającymi z różnych wad rozwojowych.

Przez parę miesięcy trwania projektu "Na dobry początek" nasze dzieci wiele się nauczyły.

Dużo pracy jeszcze przed nimi. Chcielibyśmy kontynuować założenia projektu i przygotowujemy się do zbierania głosów do Budżetu Obywatelskiego 2017. Zagłosujecie "Na dobry początek"?

W pojekcie "Na dobry początek" nauka/terapia i zabawa ściśle się ze sobą łączą :)

 

 

Nasze dzieci uwielbiają zabawy, a zabawa z Gniotkiem jest nie tylko terapeutyczna, ale i kreatywna. Jak sobie radzą podopieczni projektu „Na dobry początek”? Oto relacja…

Do zrobienia Gniotka potrzebne są: mąka ziemniaczana, balony, lejek, kolorowe włóczki, wodoodporny pisak.

gniotek

Pompujemy lekko balon.

 

gniotek

Za pomocą lejka napełniamy balon mąką ziemniaczaną.

 

gniotek

gniotek

Można pomóc sobie upychając mąkę w balonie drugim końcem łyżeczki.

 

gniotek

Mocno ugniatamy mąkę w balonie i zawiązujemy na końcu supełek lub kawałek włóczki.

 

gniotek

Teraz można dorobić Gniotkowi włosy, dorysować oczy i buzię…

 

gniotek

…dokleić nos, a nawet czapkę.

 

gniotek

Czas na zabawę w teatr - to wszystko, co nam podpowie wyobraźnia.

 

gniotek

Dziecko, ugniatając, zmieniając kształt ciała Gniotka, ćwiczy mięśnie rąk, które warunkują m.in. prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego.

Projekt "Na dobry początek" nie ma wakacji, ale w czasie zajęć jest mnóstw zabawy!
W dalszym ciągu doskonalimy się w czytaniu, pisaniu i liczeniu, poprzez liczne ćwiczenia staramy się coraz dłużej koncentrować uwagę na zadaniach, ćwiczymy równowagę, motorykę dużą i małą.
Jest super!