• czysty

    czysty

Kończy się realizacja projektu „Na dobry początek II”. Bardzo dziękujemy Wszystkim dzieciom, które uczestniczyły w zajęciach.
Mamy nadzieję, że udało nam się Wam pomóc. Widzimy, że teraz lepiej chodzicie, biegacie i wspinacie się. Nie drażnią Was tak bardzo dźwięki, światła i różne faktury. Lepiej radzicie sobie z ortografią i pisaniem oraz zachowaniem w szkole.

Wasze życie jest szczęśliwsze.

Co nam przyniosła końcówka października i listopad? Przygadywaliśmy się do Halloween, robiliśmy plakaty i przymierzaliśmy stroje.
A potem była zabawa na 102! Drążyliśmy wielkie dynie. Fantastycznie przez nas ozdobione straszyły świecącymi oczami.

HUUUU, HUUU…

Możemy pochwalić się na zajęciach naszymi wytworami.
Czy to samochód, rakieta, kasztanowy jeżyk albo drewniana budowla...

Czy bańki mydlane maja działanie terapeutyczne?

  • bańki pięknie mienią się w świetle, podążając za poruszającą się kulą usprawniamy funkcje wzrokowe,
  • puszczanie baniek utrwala właściwy tor oddechowy i pogłębia wdech,
  • bańki to bardzo przyjemny element terapii dotykowej,
  • bańki usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową, koncentracje uwagi,
  • są częstym elementem „terapii śmiechem”, zawsze wzbudzają zainteresowanie i uśmiech na twarzach chorych dzieci,
  • bańki, które nie pękają można odbijać jak piłeczkę, bawić się wspólnie z kolegą,
  • zabawa bańkami to doskonała nagroda dla każdego dziecka.

Czerwiec to ostatni przedwakacyjny miesiąc nauki w szkole. U nas trenujemy swoją sprawność cały rok.

Dzięki projektowi z Budżetu Obywatelskiego świdnickie dzieci nie ustają w doskonaleniu swojej integracji, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji słuchowej i wzrokowej.

Mała motoryka to wszelkie czynności wykonywane przez palce i dłonie. Doskonalenie małej motoryki odbywa się od najwcześniejszych lat życia dziecka, początkowo jest to tylko umiejętność chwytania zabawki, następnie układanie klocków, rysowanie, czynności samoobsługowe, aż w końcu bardziej precyzyjne czynności takie jak sznurowanie butów czy odpowiedni chwyt przyrządu pisarskiego i np. rysowanie szlaczków. Niestety czasami mimo dogodnych i niejednokrotnie stymulujących warunków w życiu dziecka, zdarza się, że dzieci wykazują zaburzenia w zakresie małej motoryki. Nie należy ich bagatelizować, ponieważ nie miną same, a będą się nawarstwiać.

Do najczęstszych trudności, jakie występują u dzieci z opóźnioną motoryką małą zaliczamy: