• czysty

    czysty

ROPS w LublinieFundacja „Inaczej” od sierpnia realizuje zadanie publiczne „Monachijska Lubelszczyzna” finansowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie. Głównym celem zadania publicznego jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu diagnostyki rozwojowej – niezbędnych do wykrycia zaburzeń i deficytów u dzieci już od pierwszego miesiąca życia i podjęcia wczesnej interwencji terapeutycznej.

W ramach projektu realizowane będzie szkolenie: „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa”

Zapraszamy do udziału w szkoleniu.

Fundacja „Inaczej” zaprasza na szkolenie „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa” realizowane w ramach zadania publicznego „Monachijska Lubelszczyzna”

Szczegółowe informacje:

Termin: 25 - 27.11.2016r. (piątek, sobota, niedziela)
Miejsce: Świdnik
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, logopedzi, neurologopedii, terapeuci SI, fizjoterapeuci z powiatów świdnickiego, lubelskiego, łęczyńskiego, chełmskiego i puławskiego
Prowadzenie: dr Marita Gehrke
Ilość godzin: 26
Ilość miejsc: 18

Na szkoleniu zapewniony będzie ciepły posiłek oraz przerwy kawowe

Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa jest metodą diagnostyczną opracowaną w Centrum Dziecięcym (Kinderzentrum) w Monachium, opierającą się na obserwacji, analizie i interpretacji zachowania dziecka. Metodę tę stosuje się do oceny rozwoju dziecka w wieku od pierwszego miesiąca do szóstego roku życia.

Cel: Zdobycie wiedzy umożliwiającej wykrywanie zaburzeń, opóźnień i deficytów zarówno w rozwoju ruchowym, jak i w zakresie percepcji, rozwoju mowy, funkcji manualnych i kontaktów społecznych.
Uwagi: Kurs autoryzowany przez Międzynarodową Akademię Rehabilitacji Wieku Rozwojowego. Uczestnicy otrzymują międzynarodowe certyfikaty honorowane w większości krajów świata.

Program kursu Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa

I dzień

  • Cel i znaczenie Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej w ogólnej diagnostyce rozwojowej
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa w 1 r. ż. życia w zakresie motoryki, mowy, percepcji, zachowań społecznych
  • Zajęcia praktyczne ( 1dziecko zdrowe - ok. 10 m-cy)
  • Analiza zajęć praktycznych z dzieckiem
  • Zajęcia praktyczne (1dziecko z wyraźnie opóźnionym rozwojem psychoruchowym – ok. 10 m-cy)
  • Analiza zajęć praktycznych z dzieckiem


II dzień

  • Podsumowanie wiadomości na temat rozwoju dziecka w 1 r.ż
  • Zajęcia praktyczne wraz z analizą (1 dziecko zdrowe – ok. 18 m-cy)
  • Zajęcia praktyczne ( dziecko z Zespołem Downa – ok. 18-20 m-cy)
  • Analiza zajęć praktycznych, interpretacja wyników
  • Zajęcia praktyczne ( dziecko zdrowe – ok. 2 - 2,5 lat)
  • Analiza zajęć praktycznych, podsumowanie

III dzień

  • Podsumowanie wiadomości na temat rozwoju dziecka w 2-3 r.ż. (1dziecko zdrowe lub z opóźnionym rozwojem psychoruchowym – 2,5 lat)
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa 4-6 r.ż
  • Zajęcia praktyczne, badanie i analiza (1 dziecko zdrowe ok. 4 – 5 lat)
  • Zajęcia praktyczne, badanie i analiza ( 1 dziecko z opóźnionym rozwojem psychoruchowym - ok. 5 lat)
  • Wyniki testów, zalecenia na temat terapii.

Kwestionariusz zgłoszeniowy do pobrania znajduje się tutaj.
w formacie .pdf
dokument word

W razie pytań proszę o kontakt:

  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • tel: 505 174 124
  • osoba do kontaktu: Monika Ciechomska

Liczy się kolejność zgłoszeń