Fundacja „Inaczej” od sierpnia realizuje zadanie publiczne „Monachijska Lubelszczyzna” finansowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie. Głównym celem zadania publicznego jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu diagnostyki rozwojowej – niezbędnych do wykrycia zaburzeń i deficytów u dzieci już od pierwszego miesiąca życia i podjęcia wczesnej interwencji terapeutycznej.
W ramach projektu realizowane będzie szkolenie: „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa”
Zapraszamy do udziału w szkoleniu.
Fundacja „Inaczej” zaprasza na szkolenie „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa” realizowane w ramach zadania publicznego „Monachijska Lubelszczyzna”
Szczegółowe informacje:
Termin: 25 - 27.11.2016r. (piątek, sobota, niedziela)
Miejsce: Świdnik
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, logopedzi, neurologopedii, terapeuci SI, fizjoterapeuci z powiatów świdnickiego, lubelskiego, łęczyńskiego, chełmskiego i puławskiego
Prowadzenie: dr Marita Gehrke
Ilość godzin: 26
Ilość miejsc: 18
Na szkoleniu zapewniony będzie ciepły posiłek oraz przerwy kawowe
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa jest metodą diagnostyczną opracowaną w Centrum Dziecięcym (Kinderzentrum) w Monachium, opierającą się na obserwacji, analizie i interpretacji zachowania dziecka. Metodę tę stosuje się do oceny rozwoju dziecka w wieku od pierwszego miesiąca do szóstego roku życia.
Cel: Zdobycie wiedzy umożliwiającej wykrywanie zaburzeń, opóźnień i deficytów zarówno w rozwoju ruchowym, jak i w zakresie percepcji, rozwoju mowy, funkcji manualnych i kontaktów społecznych.
Uwagi: Kurs autoryzowany przez Międzynarodową Akademię Rehabilitacji Wieku Rozwojowego. Uczestnicy otrzymują międzynarodowe certyfikaty honorowane w większości krajów świata.
Program kursu Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
I dzień
- Cel i znaczenie Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej w ogólnej diagnostyce rozwojowej
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa w 1 r. ż. życia w zakresie motoryki, mowy, percepcji, zachowań społecznych
- Zajęcia praktyczne ( 1dziecko zdrowe - ok. 10 m-cy)
- Analiza zajęć praktycznych z dzieckiem
- Zajęcia praktyczne (1dziecko z wyraźnie opóźnionym rozwojem psychoruchowym – ok. 10 m-cy)
- Analiza zajęć praktycznych z dzieckiem
II dzień
- Podsumowanie wiadomości na temat rozwoju dziecka w 1 r.ż
- Zajęcia praktyczne wraz z analizą (1 dziecko zdrowe – ok. 18 m-cy)
- Zajęcia praktyczne ( dziecko z Zespołem Downa – ok. 18-20 m-cy)
- Analiza zajęć praktycznych, interpretacja wyników
- Zajęcia praktyczne ( dziecko zdrowe – ok. 2 - 2,5 lat)
- Analiza zajęć praktycznych, podsumowanie
III dzień
- Podsumowanie wiadomości na temat rozwoju dziecka w 2-3 r.ż. (1dziecko zdrowe lub z opóźnionym rozwojem psychoruchowym – 2,5 lat)
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa 4-6 r.ż
- Zajęcia praktyczne, badanie i analiza (1 dziecko zdrowe ok. 4 – 5 lat)
- Zajęcia praktyczne, badanie i analiza ( 1 dziecko z opóźnionym rozwojem psychoruchowym - ok. 5 lat)
- Wyniki testów, zalecenia na temat terapii.
Kwestionariusz zgłoszeniowy do pobrania znajduje się tutaj.
w formacie .pdf
dokument word
W razie pytań proszę o kontakt:
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- tel: 505 174 124
- osoba do kontaktu: Monika Ciechomska
Liczy się kolejność zgłoszeń