• czysty

    czysty

Zapraszamy na szkolenie

Terapia ręki – jako forma wspomagania nauki pisania i uczenia się u dzieci w okresie wczesnoszkolnym

 

terapia reki Zarys szkolenia:
Warsztaty wzbogacające wiedzę na temat trudności grafomotorycznych dzieci. Uczestnicy poznają zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka z ukierunkowaniem na rozwój małej motoryki, jak również nauki pisania. Przedstawione zostaną główne przyczyny trudności grafomotorycznych, jak również sposoby ich rozwiązywania. Uczestnicy warsztatów otrzymają gotową bazę ćwiczeń, które pomogą w lepszym przygotowaniu dzieci do nauki szkolnej, głównie pod kątem pisania.

Cele:

  • zdobycie praktycznych umiejętności terapeutycznych z zakresu pracy nad ręką (zajęcia w formie ćwiczeń)
  • nabycie umiejętności oceny funkcjonowania dużej i małej motoryki
  • zbudowanie terapeutycznego schematu pracy z dzieckiem
  • nabycie umiejętności przekazywania rodzicom praktycznych wskazówek do pracy w domu

Program warsztatów:

  • Czym jest terapia ręki?
  • Zarys anatomii i fizjologii kończyny górnej
  • Wzorce oraz sposób powstawania ruchów dowolnych
  • Główne etapy rozwoju sprawności ruchowej dziecka
  • Procesy percepcji zmysłowej i integracji sensorycznej w aspekcie rozwoju motorycznego
  • Integracja odruchów, jako pierwszy element pracy nad ręką
  • Obserwacja zaburzeń małej motoryki
  • Prezentacja ćwiczeń i technik wykorzystywanych w terapii ręki, warsztaty – praca na sali
  • Podsumowanie szkolenia, pytania, rozdanie certyfikatów

Prowadzący:
Marcin Machowski

Adresaci:
pedagodzy, psychologowie, nauczyciele, terapeuci, fizjoterapeuci

Liczba godzin: 8
Liczba miejsc: 10
Termin pierwszy: 24.09.2016r.
Termin drugi: 25.09.2016r.
Miejsce warsztatów: Świdnik
Godz. warsztatów: 10.00-16.00
Cena: 300,00
Zapisy: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: 793 405 704; 505 174 124

Marcin Machowski
Psycholog, specjalizacja kliniczna, terapeuta integracji sensorycznej, współtwórca studiów podyplomowych ,,Podejście sensoryczne w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju", wykładowca na Wyższej Szkole Rehabilitacji w Warszawie. Na co dzień€ž współpracuje z Magdaleną Okrzasa - nauczycielem metody integracji sensorycznej, prezesem Fundacji OKNO, uczestnicząc w różnego rodzaju projektach badawczych z zakresu integracji sensorycznej. Prowadzi również badania w ramach doktoratu dotyczące procesów integracji sensorycznej. Obecnie współtworzy nową metodę stymulacji dziecka pod kątem nauki szkolnej. Prowadzi liczne warsztaty dla Rodziców i terapeutów z zakresu neuroanatomii i fizjologii systemu nerwowego, terapii ręki, technik wyciszających, integracji odruchów, wykorzystania terapii SI w rozwoju mowy u dzieci, itp. Oprócz pracy naukowej, prowadzi zajęcia z dziećmi pod kątem integracji sensorycznej, terapii ręki oraz treningu koncentracji uwagi Play Attention Learning System. Zdobyte doświadczenie w różnych ośrodkach terapeutycznych, jak również liczne kursy i szkolenia z zakresu neurologii, fizjologii, fizjoterapii, psychologii i neuropsychologii, stanowią mocną bazę do pracy z dziećmi z różnymi dysfunkcjami.