• czysty

    czysty

Plan zajęć

Uwaga! Zmiana planu szkolenia.

 

Dzień pierwszy

Godziny Temat
09.30 – 11.00 Geneza, cel i znaczenie Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej
11.00 – 11.15 Przerwa na kawę
11.15 – 13.00 MFDR w 1 r. ż. w zakresie motoryki, mowy, percepcji, zachowań społecznych
13.00 – 13.45 Przerwa obiadowa
13.45 – 15.30 MFDR 1. r. ż – cd., zajęcia praktyczne, analiza zajęć praktycznych
15.30 – 15.45 Przerwa na kawę
15.45 – 17.30 Podsumowanie wiadomości nt. rozwoju dziecka w 1 r.ż. Rozwój w 2. i 3. r.ż.
   
 

Dzień drugi

Godziny Temat
08.30 – 10.15 Podsumowanie wiadomości nt. rozwoju dziecka w 1 r.ż. Rozwój w 2. i 3. r.ż. cd.
10.15 – 10.30 Przerwa na kawę
10.30 – 11.30 Zajęcia praktyczne
11.30 – 13.00 MFDR 2. i 3. r.ż., analiza wyników
13.00 – 13.45 Przerwa obiadowa
13.45 – 14.00 MFDR 2. i 3. rok życia
14.00 – 15.15 Zajęcia praktyczne wraz z analizą
15.15 – 15.30 Przerwa na kawę
15.30 – 17.00 Rozwój dziecka w wieku 3-6 lat – teoria
   
 

Dzień trzeci

Godziny Temat
08.30 – 10.00 Rozwój dziecka w wieku 3-6 lat – teoria cd.
10.00 – 11.00 Zajęcia praktyczne wraz z analizą
11.00 – 11.15 Przerwa na kawę
11.15 – 12.30 Wyniki badań, zalecenia, pokaz wideo

 

Miejsce szkolenia: Urząd Miasta Świdnik, ul. Wyszyńskiego 15

ROPS w LublinieFundacja „Inaczej” od sierpnia realizuje zadanie publiczne „Monachijska Lubelszczyzna” finansowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie. Głównym celem zadania publicznego jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu diagnostyki rozwojowej – niezbędnych do wykrycia zaburzeń i deficytów u dzieci już od pierwszego miesiąca życia i podjęcia wczesnej interwencji terapeutycznej.

W ramach projektu realizowane będzie szkolenie: „Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa”

Zapraszamy do udziału w szkoleniu.

Fundacja „Inaczej” od sierpnia realizuje zadanie publiczne „ Specjaliści z profilu” finansowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie. Głównym celem zadania jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności stosowania diagnozy funkcjonalnej - niezbędnej do stworzenia indywidualnego planu nauczania i terapii dla dzieci z autyzmem oraz problemami rozwojowymi.
W ramach projektu realizowane będzie szkolenie: „Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem – Profil Psychoedukacyjny PEP –R”
Zapraszamy do udziału w szkoleniu.

Zapraszamy na szkolenie

Terapia ręki – jako forma wspomagania nauki pisania i uczenia się u dzieci w okresie wczesnoszkolnym

 

terapia reki Zarys szkolenia:
Warsztaty wzbogacające wiedzę na temat trudności grafomotorycznych dzieci. Uczestnicy poznają zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka z ukierunkowaniem na rozwój małej motoryki, jak również nauki pisania. Przedstawione zostaną główne przyczyny trudności grafomotorycznych, jak również sposoby ich rozwiązywania. Uczestnicy warsztatów otrzymają gotową bazę ćwiczeń, które pomogą w lepszym przygotowaniu dzieci do nauki szkolnej, głównie pod kątem pisania.

Cele:

  • zdobycie praktycznych umiejętności terapeutycznych z zakresu pracy nad ręką (zajęcia w formie ćwiczeń)
  • nabycie umiejętności oceny funkcjonowania dużej i małej motoryki
  • zbudowanie terapeutycznego schematu pracy z dzieckiem
  • nabycie umiejętności przekazywania rodzicom praktycznych wskazówek do pracy w domu

Program warsztatów:

  • Czym jest terapia ręki?
  • Zarys anatomii i fizjologii kończyny górnej
  • Wzorce oraz sposób powstawania ruchów dowolnych
  • Główne etapy rozwoju sprawności ruchowej dziecka
  • Procesy percepcji zmysłowej i integracji sensorycznej w aspekcie rozwoju motorycznego
  • Integracja odruchów, jako pierwszy element pracy nad ręką
  • Obserwacja zaburzeń małej motoryki
  • Prezentacja ćwiczeń i technik wykorzystywanych w terapii ręki, warsztaty – praca na sali
  • Podsumowanie szkolenia, pytania, rozdanie certyfikatów

Prowadzący:
Marcin Machowski

Adresaci:
pedagodzy, psychologowie, nauczyciele, terapeuci, fizjoterapeuci

Liczba godzin: 8
Liczba miejsc: 10
Termin pierwszy: 24.09.2016r.
Termin drugi: 25.09.2016r.
Miejsce warsztatów: Świdnik
Godz. warsztatów: 10.00-16.00
Cena: 300,00
Zapisy: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel: 793 405 704; 505 174 124

Marcin Machowski
Psycholog, specjalizacja kliniczna, terapeuta integracji sensorycznej, współtwórca studiów podyplomowych ,,Podejście sensoryczne w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju", wykładowca na Wyższej Szkole Rehabilitacji w Warszawie. Na co dzień€ž współpracuje z Magdaleną Okrzasa - nauczycielem metody integracji sensorycznej, prezesem Fundacji OKNO, uczestnicząc w różnego rodzaju projektach badawczych z zakresu integracji sensorycznej. Prowadzi również badania w ramach doktoratu dotyczące procesów integracji sensorycznej. Obecnie współtworzy nową metodę stymulacji dziecka pod kątem nauki szkolnej. Prowadzi liczne warsztaty dla Rodziców i terapeutów z zakresu neuroanatomii i fizjologii systemu nerwowego, terapii ręki, technik wyciszających, integracji odruchów, wykorzystania terapii SI w rozwoju mowy u dzieci, itp. Oprócz pracy naukowej, prowadzi zajęcia z dziećmi pod kątem integracji sensorycznej, terapii ręki oraz treningu koncentracji uwagi Play Attention Learning System. Zdobyte doświadczenie w różnych ośrodkach terapeutycznych, jak również liczne kursy i szkolenia z zakresu neurologii, fizjologii, fizjoterapii, psychologii i neuropsychologii, stanowią mocną bazę do pracy z dziećmi z różnymi dysfunkcjami.

na dobry poczatek

Zapraszamy do zapisywanie się na diagnozę i terapię do poszczególnych terapeutów:

  • diagnoza i terapia integracji sensorycznej - tel. 505 17 41 24
  • diagnoza i terapia trudności szkolnych - tel. 880 44 99 36

Terminy diagnoz i terapii będą ustalane indywidualnie.  

Informacje organizacyjne:

Miejsce szkolenia: Sala Konferencyjna Urzędu Miasta Świdnik ul. Wyszyńskiego 15 (wejście od tyłu budynku, za sklepem Jysk) Godziny szkolenia:

Piątek - 11.12.2015r. - 15.00-19.00
Sobota - 12.12.2015r. - 8.00 - 15.00
Niedziela - 13.12.2015r. - 8.00- 13.00

Proszę zabrać ze sobą wygodny strój (sportowy), karimatę lub matę, ewentualnie jeśli Państwo posiadacie lub macie możliwość wziąć z pracy wałki, kliny (małe) lub inne przyrządy, które używacie do korekty postawy podczas pisania, czy do korekty ręki podczas pisania. Proszę również zabrać głowę otwartą na nowe treści i dobry humor :)

W trakcie szkolenia zapewniamy przerwy kawowe i catering.

Ważne: Proszę zabrać ze sobą oryginały formularzy zgłoszeniowych!

W razie pytań proszę o kontakt:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 505 174 124
osoba do kontaktu: Monika Ciechomska

Osoby zainteresowane udziałem w w/w szkoleniu i zdobyciu ważnych umiejętności, a nie spełniające kryteriów bezpłatnego uczestnictwa w zadaniu publicznym: "Przybij piątkę" lub osoby, które nie zakwalifikują się z różnych przyczyn, mają możliwość uczestniczenia w nim odpłatnie.

Mamy tylko 5 miejsc wolnych.

Koszt: 790,00/os

Czas trwania: 50 godzin dydaktycznych

Termin:
11-13.12.2015r. – część I
18-20.12.2015r. – część II

Szczegóły szkolenia wraz z programem znajdują się we wpisie:  Zadanie publiczne "Przybij piątkę"

Zachęcamy!
To ostatnia szansa na zdobycie wiedzy i umiejętności na szkoleniu: "Terapia ręki i wspomaganie funkcji pisania" w tym roku!

W razie pytań proszę o kontakt:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 505 174 124
osoba do kontaktu: Monika Ciechomska

Od listopada 2015r. Fundacja „Inaczej” realizuje zadanie publiczne pt. „Przybij piątkę”, współfinansowane ze środków Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Lublinie.
Jest to projekt specjalistyczny, którego głównym celem jest nabycie przez kadrę i wolontariuszy działających na rzecz osób z niepełnosprawnością z terenu powiatów: świdnickiego, łęczyńskiego, puławskiego, chełmskiego i lubelskiego, wiedzy i umiejętności z zakresu terapii ręki i wspomagania funkcji pisania. Wiedza ta jest niezbędna w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnością przejawijacymi zaburzenia w funkcjonowaniu motoryki.
W ramach projektu realizowane będzie szkolenie: „Terapia ręki i wspomaganie funkcji pisania” – szkolenie ze specjalistą w zakresie terapii ręki.

Zapraszamy do udziału w szkoleniu.

ROPS w Lubliniepec swidnik logopegimek logo

Jeśli jesteś mieszkańcem gminy Świdnik masz wpływ na co wydawane są publiczne pieniądze Twojego miasta.
W ramach Budżetu Obywatelskiego zapraszamy mieszkańców do głosowania na projekt:

„Na dobry początek” nr 017

DLA KOGO JEST PROJEKT

  • Dla wszystkich DZIECI ze Świdnika - przedszkolaków, które pragną mieć dobry start szkolny i dzieci szkolnych mających kłopoty z nauką. W ramach projektu będą m.in. wykonane diagnozy i terapie dysleksji rozwojowej oraz integracji sensorycznej
  • Dla wszystkich RODZICÓW i OPIEKUNÓW, którzy chcą pomóc swojemu DZIECKU w rozumieniu jego potrzeb i wymagań edukacyjnych w nowoczesnym świecie.

CO MOŻESZ ZYSKAĆ?

  • fachową diagnozę oraz terapię dysleksji i integracji sensorycznej
  • wsparcie i pomoc fachowców w zaburzeniach powodujących trudności w codziennym funkcjonowaniu i nauce, takich jak koncentracja uwagi, zmiana zachowania, czytanie, liczenie itp. Dziecko polubi szkołę!
  • każde DZIECKO będzie miało indywidulanie zajęcia specjalnie dobrane do jego potrzeb i możliwości,
  • efekty będą długofalowe, bo DOBRY POCZĄTEK w szkole przynosi same korzyści w całym życiu,
  • zobaczysz poprawę funkcjonowania, zadowolenie z siebie, budowanie poczucia własnej wartości i prawidłowy rozwój DZIECKA
  • zajęcia będą bezpłatne

Jeśli nie jest Ci obojętna przyszłość dzieci z naszego miasta

Nie bądź wyjątek i głosuj „Na Dobry początek” nr 017

Spotykamy się w sobotę w godzinach 9.00-17.00 oraz w niedzielę w godzinach 9.00-16.00 w Spółdzielczym Domu Kultury w Świdniku przy ul. Kruczkowskiego 6A. (wejście od podwórka, schodami do góry, obok siłowni Sparta)

Zapewniamy ciepły posiłek oraz przerwy kawowe.

Przypominam o konieczności zabrania ze sobą oryginału kwestionariusza zgłoszeniowego.

Pozdrawiam
Monika Ciechomska
tel: 505 174 124
e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.